Omboeken en annuleren
Als u uw reis door het coronavirus moet omboeken of annuleren, dan heeft u meerdere opties. Het is ook mogelijk dat de luchtvaartmaatschappij uw vlucht annuleert. We hebben de veel gestelde vragen hier voor u verzameld.
Uw reisplannen wijzigen
Als u uw ticket bij KLM heeft geboekt en uw vlucht wilt uitstellen, dan kunt u dit doen via Mijn Reis. Er zijn meerdere omboekingsmogelijkheden, afhankelijk van of uw vlucht is geannuleerd. Wij raden u aan eerst het omboekingsbeleid te bekijken zodat u weet wat uw mogelijkheden zijn.
Vragen over omboeken en annuleren
Ik wil mijn vlucht omboeken of annuleren, wat moet ik doen?
Als u uw ticket direct bij KLM heeft gekocht, kunt u uw vlucht omboeken in Mijn Reis. We bieden verschillende omboek- en annuleringsmogelijkheden. Bekijk daarom eerst ons omboek- en annuleringsbeleid, zo weet u precies wat uw mogelijkheden zijn.
Boekingen bij een reisbureau
Heeft u uw ticket bij een reisbureau gekocht? Neem dan direct contact op met het reisbureau bij vragen over uw vlucht of over een teruggave van uw geld. We kunnen u dan helaas niet helpen.
Boekingen bij een partnerluchtvaartmaatschappij
Als u uw ticket bij een van onze partnerluchtvaartmaatschappijen heeft gekocht, raden we u aan contact op te nemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij voor meer informatie over de omboekingsmogelijkheden.
Mijn vlucht is geannuleerd, wat zijn mijn opties?
Het spijt ons dat uw vlucht is geannuleerd. Als u direct bij KLM uw ticket heeft gekocht, kunt u uw vlucht omboeken in Mijn Reis, of u kunt een reisvoucher aanvragen waarmee u later een reis kunt boeken. Ook kunt u kiezen voor een teruggave in geld.
Boekingen bij een reisbureau Heeft u uw ticket bij een reisbureau gekocht? Neem dan direct contact op met het reisbureau bij vragen over uw vlucht of over een teruggave van uw geld. We kunnen u dan helaas niet helpen.
Hoe weet ik of mijn vlucht is vertraagd of geannuleerd?
U krijgt een bericht wanneer uw vlucht is geannuleerd of vertraagd. Omdat het momenteel erg druk is bij ons KLM Contactcentrum, raden wij u aan zelf uw vluchtstatus in de gaten te houden.
Wordt mijn vlucht geannuleerd?
Wereldwijd hebben lokale autoriteiten verschillende maatregelen getroffen. De impact van deze maatregelen kunnen verschillen en het is moeilijk om hier iets over te zeggen. Wij proberen de impact van deze maatregelen op onze vluchten zo minimaal mogelijk te houden.
We raden u aan uw vluchtstatus in de gaten te houden.
Het lukt me niet om mijn vlucht online te wijzigen, wat moet ik doen?
Als u uw vlucht heeft geboekt bij KLM, dan kunt u uw vlucht wijzigen in Mijn Reis.
Lukt het niet? Volg dan deze stappen:
1. Kijk of u al bent ingecheckt Bent u al ingecheckt? Dan moet u weer uitchecken voordat u uw vlucht kunt wijzigen. U kunt u check-in annuleren via de incheckpagina.
2. Check of uw ticketnummer begint met 074 Uw ticketnummer begint met een ander nummer als u via een andere luchtvaartmaatschappij heeft geboekt. Helaas kunnen wij deze boekingen niet wijzigen, dus raden we u aan contact op te nemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij of reisbureau.
Lukt het u nog steeds niet om u boeking zelf te wijzigen, dan raden we u aan contact op te nemen met het KLM Contactcentrum. Wij proberen u zo goed en snel mogelijk te helpen, maar houd er rekening mee dat wachttijden nu langer zijn dan normaal.