Waarom direct boeken op de KLM-website?
Geen verborgen kosten
Transparante prijzen
We zijn helder over de kosten. Als u direct bij KLM boekt, dan betaalt u de prijs die u ziet.
Geen verrassingen
Boek op de vertrouwde KLM-website en voorkom extra kosten die elders vaak worden toegevoegd.
Boek met gerust hart
Kies met vertrouwen, omdat uw reis begint met transparantie en duidelijke communicatie.
24/7 klantenservice
Altijd bereikbaar
Waar u ook bent en wanneer u ons nodig heeft, we helpen u dag en nacht.
Meerdere talen
We spreken verschillende talen, zodat we u de hulp kunnen bieden die u nodig heeft.
Contact op uw manier
U kunt ons bereiken via het kanaal dat het beste bij u past. We helpen u zoals u dat wilt.
Zorgeloos reizen
Automatisch omboeken
Vlucht geannuleerd? We proberen u automatisch te boeken op de volgende beschikbare vlucht.
Altijd op de hoogte
Ontvang realtime updates over uw reis en blijf bij elke stap geïnformeerd.
Reizen zonder zorgen
Wij regelen onverwachte situaties, zodat u kunt genieten van een zorgeloze reiservaring.
Waarom kiezen voor KLM
Gunstige reistijden
Haal meer uit uw reis met gunstige vertrek- en aankomsttijden. Vlieg op een prettige tijd: onze vluchten passen bij uw plannen, niet andersom.
Beste airline voor passagiers
In 2025 wonnen we opnieuw de APEX World Class Award voor beste luchtvaartmaatschappij voor passagiers! Dat is de hoogste prijs in de wereldwijde APEX airline awards. En een erkenning van onze inzet voor u: veiligheid, welzijn en duurzaamheid.
Vlucht verstoord? Wij helpen u verder
We informeren u direct per telefoon of e-mail over elke wijziging of annulering van uw vlucht. Daarna boeken we u om naar de eerstvolgende beschikbare vlucht. Zodra we een plek voor u vinden, nemen we contact op over uw nieuwe vluchtschema.
Wilt u liever een andere vlucht of heeft u vragen? We staan voor u klaar. En vertrekt uw nieuwe vlucht niet dezelfde dag? Ook dan laten we u niet aan uw lot over. Van een kopje koffie tot een hotelverblijf: we maken het u zo comfortabel mogelijk.
Comfort & aandacht aan boord
Wij gaan altijd voor de beste service! Heeft u feedback? Laat het ons cabinepersoneel weten. Ze doen hun uiterste best om uw vlucht zo comfortabel mogelijk te maken.
Geniet meer met Flying Blue
Als Flying Blue-deelnemer spaart u Miles voor extra voordelen tijdens uw reis. Maar u kunt uw Miles ook op een betekenisvolle manier inzetten. Bijvoorbeeld door te doneren aan een goed doel of bij te dragen aan extra SAF (alternatieve vliegtuigbrandstof). Veel Flying Blue-deelnemers maken hier al actief gebruik van.
Uw mening telt
We werken samen met onafhankelijke onderzoeksbureaus om uw feedback te verzamelen en te gebruiken om onze diensten te verbeteren. Uw persoonlijke gegevens worden nooit gebruikt voor commerciële doeleinden of e-mails, tenzij u hiervoor expliciet toestemming geeft.
Na uw vlucht of contact met ons Contactcentrum kunt u een uitnodiging ontvangen voor een van onze enquêtes:
- Klanttevredenheidsonderzoek en conformiteitsonderzoek (door Kantar en Qualtrics)
- Contactevaluatie (door BVA en MediaTech)
Daarnaast doen we mee aan bredere onderzoeken van derden, zoals IATA en Schiphol. Ook voeren we ad hoc onderzoeken uit met bureaus zoals Beautiful Lives, CSpace, Miles Research en anderen.
Veelgestelde vragen
Bij KLM reist u zorgeloos, met uitgebreide services, flexibele reismogelijkheden en support voor, tijdens én na uw reis.
KLM biedt gemak bij het boeken, online inchecken, digitale boardingpass en real-time updates via de KLM-app.
KLM biedt dag en nacht support via de app, het servicecentrum en real-time waarschuwingen over uw reis.