Omboeken en annuleren
Uw reis omboeken
Omboekingsbeleid
Het beleid dat voor u van toepassing is, hangt af van uw geplande vertrekdatum. Weet u niet zeker wanneer uw vlucht zou vertrekken? Check de bevestigingsmail die u heeft ontvangen na het boeken van uw vlucht.
Houd er rekening mee dat er een apart beleid is voor:
1. Omboeken
Wijzig uw reisdatum
- U kunt uw reisdatum wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter nog wel sprake zijn van een tariefverschil.
Wijzig uw bestemming
- U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic.
- U hoeft de wijzigingskosten niet te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter wel sprake zijn van een tariefverschil.
Hoe om te boeken
- U een vliegticket heeft van KLM of Air France,
- Uw reis nog niet heeft plaatsgevonden,
- U niet reist met een baby (0-1 jaar),
- U geen speciale service heeft aangevraagd (zoals een speciale maaltijd, de Unaccompanied Minor-service, of vervoer van een rolstoel of huisdier).
2. Teruggave aanvragen
Als u ervoor kiest uw reis uit te stellen, check dan uw ticketvoorwaarden om te zien of u recht heeft op een teruggave. U vindt deze voorwaarden in de bevestigingsmail die u na het boeken van uw vlucht heeft ontvangen.
3. Niet-restitueerbare reisvoucher aanvragen
Als u ervoor kiest om uw reis uit te stellen, krijgt u teruggave in de vorm van een niet-restitueerbare reisvoucher.
- Uw voucher is 1 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte.
- U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher.
- Als het bedrag van uw voucher hoger is dan de prijs van uw nieuwe boeking, ontvangt u een nieuwe voucher voor het restbedrag.
- Als het bedrag van uw voucher lager is dan de prijs van uw nieuwe boeking, moet u het prijsverschil bijbetalen.
- Uw voucher is niet restitueerbaar en niet overdraagbaar.
Reisvoucher aanvragen
Vraag online terugbetaling aan in de vorm van een reisvoucher. - We verwerken uw verzoek en sturen u binnen enkele dagen een reisvoucher per mail toe.
- Houd er rekening mee dat uw volledige boeking wordt geannuleerd zodra we uw voucher hebben uitgegeven.
Reisvoucher gebruiken
U kunt een ongelimiteerd aantal vouchers gebruiken als betaalmethode om online een nieuw ticket en/of extra opties te kopen. U hoeft geen boekingskosten te betalen.
Boeking via een reisbureau
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere partij een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor hulp bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt. Zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
1. Omboeken
Wijzig uw reisdatum
- U kunt uw reisdatum wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter nog wel sprake zijn van een tariefverschil.
Wijzig uw bestemming
- U kunt de volledige waarde van uw originele tickets gebruiken voor nieuwe tickets op vluchten van KLM, Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic.
- U hoeft de wijzigingskosten niet te betalen, zoals in uw ticketvoorwaarden staat. Er kan echter wel sprake zijn van een tariefverschil.
Hoe om te boeken
- U een vliegticket heeft van KLM of Air France,
- Uw reis nog niet heeft plaatsgevonden,
- U niet reist met een baby (0-1 jaar),
- U geen speciale service heeft aangevraagd (zoals een speciale maaltijd, de Unaccompanied Minor-service, of vervoer van een rolstoel of huisdier).
2. Teruggave aanvragen
Als u ervoor kiest uw reis uit te stellen, check dan uw ticketvoorwaarden om te zien of u recht heeft op een teruggave. U vindt deze voorwaarden in de bevestigingsmail die u na het boeken van uw vlucht heeft ontvangen.
3. Niet-restitueerbare reisvoucher aanvragen
Als u ervoor kiest om uw reis uit te stellen, krijgt u teruggave in de vorm van een niet-restitueerbare reisvoucher.
- Uw voucher is 1 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte.
- U kunt uw voucher gebruiken om een vlucht te boeken die plaatsvindt na de vervaldatum van de voucher.
- Als het bedrag van uw voucher hoger is dan de prijs van uw nieuwe boeking, ontvangt u een nieuwe voucher voor het restbedrag.
- Als het bedrag van uw voucher lager is dan de prijs van uw nieuwe boeking, moet u het prijsverschil bijbetalen.
- Uw voucher is niet restitueerbaar en niet overdraagbaar.
Reisvoucher aanvragen
Vraag online terugbetaling aan in de vorm van een reisvoucher. - We verwerken uw verzoek en sturen u binnen enkele dagen een reisvoucher per mail toe.
- Houd er rekening mee dat uw volledige boeking wordt geannuleerd zodra we uw voucher hebben uitgegeven.
Reisvoucher gebruiken
U kunt een ongelimiteerd aantal vouchers gebruiken als betaalmethode om online een nieuw ticket en/of extra opties te kopen. U hoeft geen boekingskosten te betalen.
Boeking via een reisbureau
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere partij een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor hulp bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt. Zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
1. Omboeken
Wijzig uw reisdatum en/of bestemming
- U kunt uw reisdatum en/of bestemming wijzigen zoals beschreven in uw ticketvoorwaarden. Er kan echter nog wel sprake zijn van een tariefverschil en wijzigingskosten.
Hoe om te boeken
- U een vliegticket heeft van KLM of Air France,
- Uw reis nog niet heeft plaatsgevonden,
- U niet reist met een baby (0-1 jaar),
- U geen speciale service heeft aangevraagd (zoals een speciale maaltijd, de Unaccompanied Minor-service, of vervoer van een rolstoel of huisdier).
2. Teruggave aanvragen
Als u ervoor kiest uw reis uit te stellen, check dan uw ticketvoorwaarden om te zien of u recht heeft op een teruggave. U vindt deze voorwaarden in de bevestigingsmail die u na het boeken van uw vlucht heeft ontvangen.
Boeking via een reisbureau
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere partij een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor hulp bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt. Zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
Meestgestelde vragen
Boeking via een reisbureau
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere partij een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor hulp bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt, Zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
Boeking via een partnerluchtvaartmaatschappij
Als u uw ticket bij een van onze partnerluchtvaartmaatschappijen heeft gekocht, raden we u aan contact op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij voor meer informatie over de omboekingsmogelijkheden.
Als uw negatieve PCR-testuitslag of uw negatieve sneltest-uitslag te laat binnenkomt, heeft u de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in uw vluchtdata.
Boek uw vlucht om
- U kunt uw vlucht vanaf 48 uur vóór uw oorspronkelijk geplande vertrektijd omboeken tot aan uw oorspronkelijk geplande vertrektijd.
- U kunt uw vlucht wijzigen zoals beschreven in uw ticketvoorwaarden. Er kan echter sprake zijn van een tariefverschil of wijzigingskosten.
- Uw extra opties kunt u overzetten naar een andere datum. Hetzelfde geldt voor Flying Blue reward-tickets.
Hoe om te boeken
Neem contact met ons op om uw reisdata te wijzigen wanneer uw negatieve PCR-test te laat binnenkomt.
Boeking via een reisbureau
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere partij een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor hulp bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt, Zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
Het spijt ons dat uw vlucht is geannuleerd. Normaal gesproken wordt u automatisch omgeboekt naar de eerstvolgende beschikbare optie. Als u niet tevreden bent met de vlucht die we voor u gekozen hebben, kunt u via Mijn Reis zelf een nieuwe vlucht kiezen. Ook kunt u kiezen voor een teruggave in geld.
Boeking via een reisbureau
Als u via een reisbureau, reisagent, online ticketaanbieder of andere partij een ticket heeft gekocht, dan kunt via onderstaande mogelijkheden rechtstreeks contact met ons opnemen voor hulp bij het omboeken van uw vlucht of het vragen van een terugbetaling. Wij laten u dan weten welke informatie wij hiervoor nodig hebben. U kunt helaas geen gebruik maken van ons online terugbetalingssysteem. U kunt ook contact opnemen met het bedrijf waar u uw ticket heeft geboekt, Zij beschikken al over de informatie die nodig is om dit voor u te regelen.
U kunt uw vlucht opnieuw plannen als u positief test op Covid-19 in de dagen voorafgaand aan uw reis. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice vóór uw geplande vertrekdatum.
Ja, u krijgt een bericht als uw vlucht is geannuleerd of vertraagd. Omdat het momenteel erg druk is bij ons KLM Contactcentrum, raden wij u aan zelf uw vluchtstatus in de gaten te houden.
Als u uw vlucht heeft geboekt bij KLM, dan kunt u uw vlucht wijzigen in Mijn Reis.
Problemen?
Lukt het niet in Mijn Reis? Volg dan deze stappen:
1. Kijk of u al bent ingecheckt
Bent u al ingecheckt? Dan moet u weer uitchecken voordat u uw vlucht kunt wijzigen. U kunt u check-in annuleren via de incheckpagina.
2. Check of uw ticketnummer begint met 074
Uw ticketnummer begint met een ander nummer als u via een andere luchtvaartmaatschappij heeft geboekt. Helaas kunnen wij deze boekingen niet wijzigen, dus raden we u aan contact op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij of reisbureau.
3. Neem contact op
Lukt het u nog steeds niet om u boeking zelf te wijzigen, dan raden we u aan contact op te nemen met het KLM Contactcentrum. Wij proberen u zo goed en snel mogelijk te helpen.