Assistentie

Of uw kind nu alleen op reis gaat, u hulp nodig hebt tijdens uw reis, of u reist met uw huisdier - we delen de laatste updates over reizen in deze bijzondere tijd.

Alleenreizende kinderen

Vanaf 1 november 2021 verwelkomen we weer alleenreizende minderjarigen op vluchten op de meeste van onze bestemmingen. Neem contact op met ons om de beschikbaarheid voor uw bestemming te checken.

Neem contact op met het KLM Contactcentrum

Lees meer over onze Unaccompanied Minor-service

Als u gebruik maakt van de Unaccompanied Minor-service, kunt u voor uw kind inchecken bij een van de incheckbalies op Amsterdam Airport Schiphol. Kort nadat u de boardingpass heeft ontvangen, haalt een van onze medewerkers uw kind op.

Assistentie

Op sommige bestemmingen kan er minder speciale assistentie plaatsvinden dan normaal, wegens lokale beperkingen. Als dit het geval is voor uw bestemming, dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld wanneer u uw assistentie aanvraagt.

Reizen met huisdieren

Vliegt u met KLM en stapt u over op Amsterdam Airport Schiphol? U mag nog steeds uw huisdier meenemen in de cabine. U helpt ons ontzettend als u de reservering voor uw huisdier zo dicht mogelijk bij uw vertrekdatum maakt, maar ten minste 48 uur voor vertrek.

Heeft u een bestaande boeking met een reservering om uw huisdier in het ruim mee te vervoeren en heeft u een overstap op Schiphol? We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Als u een directe vlucht naar Amsterdam heeft, dan mag uw huisdier in het ruim reizen. Helaas kan uw (huis)dier niet in het ruim reizen als u overstaptijd langer is dan 3 uur.

Tot en met 31 maart 2022 is het helaas niet mogelijk om huisdieren in de cabine of in het ruim mee te nemen op vluchten naar China.

Bekijk de vereisten om uw huisdier mee te nemen