Vermiste bagage

We begrijpen dat het geen fijne ervaring is als u bij aankomst erachter komt dat uw koffer niet op de bagageband ligt. We vertellen u graag wat uw mogelijkheden zijn.

Vermiste bagage

Kunt u uw koffer bij aankomst niet vinden? Meld uw vermiste bagage altijd zo snel mogelijk. We raden u sterk aan om uw bagagelabel te bewaren totdat u al uw bezittingen heeft ontvangen.

Als u nog op de luchthaven bent, ga dan naar de bagagebalie om uw vermiste bagage te melden. U krijgt een zogeheten Property Irregularity Report (PIR) met een dossiernummer, waarmee u de status van uw aangifte kunt volgen. Zodra uw bagage terecht is, nemen we contact met u op om de bezorging te regelen.

Gelukkig is uw bagage in 90% van de gevallen binnen 3 dagen terecht!

Vermiste bagage online melden

Voor de meeste bestemmingen kunt u uw vermiste bagage binnen 2 dagen na aankomst online melden.

Helaas kunt u momenteel uw vermiste bagage niet online melden als u aankomt op: Aalborg, Aberdeen, Bangalore, Belfast, Belgrado, Billund, Birmingham, Boedapest, Bristol, Cardiff, Cork, Damman, Delhi, Dublin, Dubrovnik, Edinburgh, Genua, Glasgow, Graz, Guayaquil, Hong Kong, Humberside, Inverness, Kiev, Kopenhagen, Leeds Bradford, Liberia, Lima, London City, London Heathrow, Manchester, Moskou, Mumbai, Napels, Newcastle, Norwich, Osaka, Port of Spain, Poznan, Quito, Rome, San Jose, Seoel, Sint-Petersburg, Southampton, Split, Taipei, Teesside, Tel Aviv, Tokio, Vaxjo, Verona en Zürich. Als u aankomt op 1 van deze bestemmingen, kunt u bij de bagagebalie op de luchthaven uw vermiste bagage melden.

Status van uw vermiste bagage

Heeft u uw vermiste bagage al gemeld? Met uw achternaam en het dossiernummer kunt u vanaf 3 dagen na uw aangifte de status volgen in het traceersysteem.

In het uitzonderlijke geval dat we uw koffer na 21 dagen nog niet hebben gevonden, kunt u contact opnemen met het KLM Contactcentrum. We bespreken de vervolgstappen dan met u, zoals het indienen van een claim.